FANDOM

Disambig-icon.png Jasno i prosto.
Ten artykuł dotyczy książki obsadzonej w świecie gry. Zobacz też: Alan Wake.

Alan Wake – stworzona przez Ricka Burroughsa książka, która powstała na bazie gry Alan Wake. Wydano ją 25 maja 2010.

Fabuła Edytuj

Fabuła książki uznawana jest przez Remedy Entertainment za niekanoniczną względem historii opowiadanej w grach.

Książka opowiada ponownie o pisarzu i jego żonie, którzy udają się na wypoczynek do miasteczka Bright Falls w stanie Waszyngton. Miejsce wydaje się idealne do wyleczenia z niemocy twórczej, na którą cierpi Alan. Okazuje się jednak, że z wymarzonych wakacji nici – Alice znika w niewyjaśnionych okolicznościach, a Wake desperacko próbuje odkryć wszystkie tajemnice całej sprawy i uratować żonę.

Różnice względem gry Edytuj

  • Na promie do Brigt Falls, podczas gdy Ben Mott przygląda się parze małżonków, Alan chce podejść do niego i zapytać, czy ma jakiś problem. Od tego pomysłu odwodzi go jego żona.
  • W czasie podróży do wynajętej chatki, Alan i Alice zatrzymują się na drodze, aby udać się do lasu i sprawdzić, czy nie ma w nim UFO.
  • Tor Anderson i Odin Anderson odgrywają o wiele znaczniejszą rolę niż w grze.
  • Książka kończy się w inny sposób, aniżeli gra. Alice siedzi na pomoście, gdy zjawia się Sarah Breaker. Alice płacze i myśli, że Alan już nie wróci i w tym samym momencie zaczyna zdawać się jej, że słyszy swojego męża, wypowiadającego kwestię To nie jezioro. To ocean.
  • Barry Wheeler nazywa się w książce Barry Weaver.