FANDOM

Disambig-icon.png Jasno i prosto.
Ten artykuł dotyczy głównego bohatera gry. Zobacz też: Alan Wake.

Jest światło i mrok, przyczyna i skutek. Jest zbrodnia i kara. Szale wagi pozostają zawsze w równowadze, bo wszystko ma swoją cenę.
—Alan Wake

Alan Wake, Wojownik Światła – pisarz, autor bestsellerowych powieści, od dwóch lat cierpiący jednak na niemoc twórczą. Jego żona, widząc trudną sytuację pisarza, zabiera go na wakacje do malowniczego miasteczka Bright Falls, co ma mu pomóc napisać kolejną, świetną książkę. Jest średniej wysokości mężczyzną o czarnych włosach, zielonych oczach i lekkim zaroście.

Historia Edytuj

Jako dziecko Alan panicznie bał się ciemności. Jego mama podarowała mu wtedy Pstrykacza – mały przełącznik lampy, który w momencie pojawienia się światła – przeganiał wszystkie potwory chcące zrobić Wake'owi krzywdę. Alan traktował ten przedmiot szczególnie, ponieważ matka przekazała mu, że Pstrykacza pozostawił mu jego ojciec. Nie miał zbyt wielu pamiątek po nim, więc każdą związany z nim przedmiot traktował niczym rzecz świętą.

Alan dorastał tylko z matką, ojca nigdy przy nim nie było. Poza Barry'm Wheelerem nie miał zbyt wielu przyjaciół.

W późniejszym czasie Alan zainteresował się twórczością Stephana Kinga i wkrótce potem sam zaczął pisać swoje horrory, mocno inspirowane tym, co wyczytał z książek swojego autorytetu. Jego pierwsza książka została opublikowana, kiedy był jeszcze młodym człowiekiem. Sławny stał się po opublikowaniu cyklu książek opowiadających o przygodach policjanta Alexa Casey'a. Barry, jego przyjaciel jeszcze z czasów dzieciństwa, stał się jego agentem.

W miarę jak Wake stawał się coraz sławniejszy, dziennikarze stali się coraz bardziej natrętni. Doszło do tego, że autor horrorów uderzył jednego z paparazzich, który szczególnie wdał mu się we znaki.

Trzy lata przed incydentami w Bright Falls, Alan ożenił się z kobietą o imieniu Alice i osiedlił się z nią na stałe w Nowym Jorku. Spokojne życie nie trwało jednak długo, Alan po ukończeniu serii książek o Alexu Casey'u zaczął cierpieć na niemoc twórczą i bezsenność.

W drugim odcinku specjalnym Emil Hartman uważa, że Alan miał problemy z uzależnieniami, choć nie musi być to w stu procentach prawdziwe. Fakt ten mógł zmyślić szalony Alan Wake.

Bright Falls (miniserial) Edytuj

Alan Wake live action

Alan w miniserialu Bright Falls

Kartonowa sylwetka Wake'a pojawia się w Oh Deer Diner, a w późniejszym czasie Rose Marigold ogląda przeprowadzony z nim wywiad. W miniserialu pojawia się również wątek z wiadomościami telewizyjnymi, gdzie zawarto informację o bójce Wake'a z natrętnym dziennikarzem.

Osobiście Alan wraz z Alice pojawia się w ostatnim odcinku miniserialu. Występują razem podczas sceny przyjazdu do miasteczka. Alan pyta policjanta o zajście na drodze, a następnie odjeżdża.

Alan Wake Edytuj

Odcinek 1: Koszmar Edytuj

Odcinek zaczyna się od koszmaru Alana Wake'a, w którym samotnie przemierza samochodem położoną w lesie drogę. Wyjeżdżając z tunelu, nie zauważa autostopowicza, w którego wjeżdża z całym impetem, zabijając go. Podczas gdy zamartwia się, że trafi do więzienia i nie spotka Alice przez długi czas, ciało jego nieumyślnej ofiary rozpływa się w powietrzu. Moment po tych zdarzeniach autostopowicz pojawia się niedaleko miejsca wypadku i odwraca się w stronę Wake'a. W dłoni trzymał siekierę, a jego twarz skryta była w nienaturalnym cieniu. Został opętany przez Ducha Mroku.

Wydaje Ci się, że jesteś Bogiem? Że możesz zmyślać, co chcesz? Że możesz bawić się ludźmi, a potem pozbywać się ich, bo to ożywi fabułę? Teraz sam jesteś postacią w opowieści, a ja sprawię, że będziesz cierpiał.
—Autostopowicz

Do artysty dociera, że mężczyzna, który go zaatakował jest bohaterem jego najnowszej książki, której jeszcze nie ukończył.

Alan i autostopowicz

Alan Wake i autostopowicz

Wake ucieka przed Opętanym przez las, kiedy trafia na Clay'a Stewarda, autora książki The Alan Wake Files. Alanowi udaje się ponownie wydostać spod opresji autostopowicza, jednak Clay ginie z jego rąk. Uciekając dalej przez las i budynki, Alan trafia na w końcu na Thomasa Zane'a, który wkroczył w jego sen, aby nauczyć go najważniejszych podstaw o walce z Mrokiem. Wake dowiaduje się, że aby zabić opętanych nie wystarczy sama broń palna. Potrzebne jest jeszcze światło, które odpędzi chroniący ich mrok. Aby uleczyć się z ich obrażeń, musi znaleźć się jak najszybciej pod wpływem światła.

Zane opuszcza koszmar Wake'a. Pisarz chce dostać się do latarni morskiej. Przedostaje się przez kolejne budynki i pierwszy raz ściera się z Opętanymi oraz Mrokiem. Gdy w końcu udaje mu się dostać do budynku, światła w nim gasną, a z jej góry zostaje zaatakowany przez mrok. Sen kończy się.

Alan budzi się w samochodzie, zmierzającym na promie do miasteczka Bright Falls wraz z żoną, Alice. Wkracza do miejscowej knajpki, Oh Deer Diner, aby odebrać klucze do chatki od Carla Stucky'ego. Zostaje od razu rozpoznany przez tutejszą kelnerkę, Rose Marigold, która jest jego fanatyczną fanką. Na miejscu ma do czynienia z miejscowymi rockmenami, rodzeństwem Torem i Odinem Andersonami, zwariowaną na punkcie światła i ciemności Cynthią Weaver oraz Rusty'm. Nie zastaje Stucky'ego, spotyka za to Barbarę Jagger, która informuje go o niedyspozycji właściciela stacji benzynowej i przekazuje klucze do chaty na Wyspie Nurka.

Alice i Alan w domu na wyspie

Alice i Alan na Wyspie Nurka

Po wyjściu z budynku i krótkiej podróży, razem z Alice dociera na wyspę położoną na jeziorze Cauldron Lake, gdzie razem spędzą wakacje. Małżeństwo jest oczarowane malowniczym krajobrazem i wspaniałym domem, który wyglądał tak jakby był wprost przeniesiony z lat sześćdziesiątych XX wieku. Alan uruchamia stary generator, który zapewnia światło i prąd, a Alice idzie się odświeżyć. Po jakimś czasie informuje swego małżonka o niespodziance, która czeka na piętrze domu, w gabinecie.

Alan udaje się do pomieszczenia, gdzie znajduje leżącą na stole maszynę do pisania, co bardzo go zdenerwowało. Zirytowany pisarz zabiera latarkę i wybiega z domu, zostawiając Alice samą. Zaraz potem gasną w nim światła, a jego żona znika. Widząc jej podobiznę tonącą w jeziorze, autor horrorów skacze do wody, myśląc, że się utopiła.

Pisarz odzyskuje świadomość na skraju urwiska, w rozbitym samochodzie, tydzień po całym zdarzeniu. Nie wie co się stało i jak znalazł się w takim położeniu. Zauważa światła lokalnej stacji benzynowej i postanawia, że uda się tam, aby zadzwonić po pomoc. Ku jego zaskoczeniu, przemierzając las odkrywa strony maszynopisu książki Departure – tym właśnie tytułem miał nazwać swoją kolejną książkę, której nie zaczął jeszcze pisać. Wake z przerażeniem i zdziwieniem zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że wszystko co zapisał na manuskrypcie staje się prawdą. Podczas przeprawy przez tartak, na drodze staje mu właściciel stacji benzynowej – Carl Stucky, który również został zaatakowany przez Ducha Mroku. Wake uzbraja się w latarkę i rewolwer, a w późniejszym czasie ucieka w głąb lasu, gdzie atakuje go jeszcze więcej Opętanych, uzbrojonych w siekiery, łopaty, kije baseballowe i inne rodzaje broni, które dawniej mogły służyć jako zwykłe narzędzia gospodarstwa domowego.

Alan w stacji benzynowej

Alan wypatrujący radiowozu

Kiedy Alan dociera już na stację benzynową, wzywa miejscowego szeryfa, Sarah Breaker. Zmieszana kobieta zdradza Wake'owi, że miejsce, gdzie się zatrzymali wraz z Alice nie istnieje od czasów erupcji wulkanu – szeryf zabiera go nad jezioro, gdzie potwierdzają się jej słowa.

Odcinek 2: Opętany Edytuj

Policjantka zabiera autora bestsellerów na posterunek policji. Podczas przesłuchania do Alana dzwoni nieznany numer. W telefonie słyszy głos Alice, a następnie nieznanego mu mężczyzny. Okazuje się, że żona pisarza została porwana, a dowodem na to jest przekazane przez porywaczy prawo jazdy Alice. Porywacz wyznacza miejsce spotkania na Lover's Peak w Parku Narodowym Elderwood o północy. Wracając do pomieszczenia Alan spotyka Emila Hartmana, który wcześniej rozmawiał z jego żoną i zaprosił ją do Bright Falls, aby pomóc Alanowi przełamać blokadę w pisaniu. Wake rzuca się na niego z pięściami. W tym czasie na posterunek wkracza zaniepokojony brakiem jakiegokolwiek sygnału do trzech Barry Wheeler, przyjaciel i agent pisarza. Jest zirytowany zaistniałą sytuacją i wygraża się szeryfowi prawnikiem. Odbiera go z posterunku, po czym udają się wynająć dom letniskowy od Rusty'ego.

Wake piszący książkę

Alan próbujący dokończyć książkę dla porywaczy

Jeśli macie coś do pana Wake'a, przyjdźcie z tym do mnie. Mój adwokat dobierze się wam do dupy zanim zdążycie mrugnąć, kmioty.

Alan mimo namów Barry'ego idzie na spotkanie z porywaczem. Kiedy w końcu dochodzi do spotkania dwójki facetów, rozpoznaje złoczyńcę. To był Ben Mott, którego spotkał pierwszego dnia na promie. Mott w zamian za wypuszczenie żony Wake'a żąda wszystkich stron maszynopisu. Alan wdaje się w bójkę z bandytą i po ich wspólnym upadku odbiera jego pistolet. Ben ucieka, a Wake postanawia wrócić do Barry'ego. Kiedy znajduje się już blisko wypożyczonego domku, porywacz znów się odzywa. Daje mu dwa dni na dokończenie książki, miejsce spotkania wyznacza w opuszczonej kopalni. Wake nie potrafi ukończyć maszynopisu, więc wraz z pomocą agenta pisarz postanawia wyruszyć na poszukiwania reszty stron manuskryptu. Barry dostaje telefon od fanatycznej fanki Alana, Rose, która przekazuje mu informację, że jest w posiadaniu brakujących stron. Pisarz i jego agent od razu wyruszają do miejsca zamieszkania kelnerki, aby je odebrać.

Wake i Mott

Alan rozmawia z porywaczem

Odcinek 3: Okup Edytuj

Rose została jednak opętana przez Mrok, a cała ta sytuacja była pułapką na dwójkę przyjaciół. Do kawy przybyszy zostaje dosypany środek nasenny. Podczas snu, do umysłu Wake'a dostaje się Thomas Zane, którzy przekazuje mu, że pisarz musi włączyć światło. Kiedy Alan budzi się, nad jego głową stoi Barbara Jagger, która znika po włączeniu światła przez pisarza. Gdy Wake wydostaje się na zewnątrz odkrywa, że całe osiedle zostało otoczone przez policję, którą wezwał obawiający się o Rose Paul Randolph. Robert Nightingale widząc go zaczyna celować do niego z broni, rozkazując się poddać. Alan nie zgadza się i omija wszystkie kule, przeskakuje przez płot i ucieka w głąb lasu. Aby dowiedzieć się jak trafić do kopalni postanawia odwiedzić Pata Maine, dziennikarza radia KBF-FM, jednak tam również dociera policja.

Wake i policja

Wake zatrzymywany przez policję

Pisarz ponownie ucieka do lasu i postanawia samemu odnaleźć drogę. Ostatecznie Wake dowiaduje się, że agent Nightingale posiada wiele stron maszynopisu i obwinia pisarza za wszystkie złe rzeczy, które wydarzyły się w Bright Falls.

Wake w tornadzie

Wake porwany przez tornado

Po ucieczce sprzed luf policjantów Wake spotyka się z porywaczem. Z rozmowy Bena Motta wynika, że on i jego szef kłamali i wcale nie porwali Alice, tylko chcieli go w ten sposób zmusić do oddania maszynopisu. Wkrótce potem zjawia się tornado wywołane przez Duch Mroku – rozrywa ono błagającego o litość Motta na strzępy i próbuje zabić pisarza, ale Alanowi przed upadkiem w jeziorze udaje się zapalić racę.

Odcinek 4: Prawda Edytuj

Wake i Hartman

Alan rozmawia z Emilem Harmanem w jego klinice

Pisarz budzi się w klinice Cauldron Lake Lodge, która należy do Emila Hartmana. Pomaga w niej artystom, których psychika znacznie się pogorszyła – w jego klinice znajdują się muzycy, malarze, pisarze, a nawet deweloperzy gier komputerowych. Emil Hartman przekazuje Alanowi informację, jakoby Alice utonęła w Cauldron Lake wiele dni temu, a wszystkie dotychczasowe wydarzenia są tylko urojeniami, które narodził jego chory psychicznie umysł. Pisarz nie chce wierzyć w jego słowa, a z pomocą przychodzą mu Tor i Odin – okazuje się bowiem, że wiele lat temu przeżyli to samo, przez co przechodzi teraz Alan. Rockmeni przekazują mu, że na ich starej farmie znajduje się ukryty przekaz dla pisarza, który pozwoli mu walczyć z ciemnością.

Wszystko sobie zapisaliśmy. Ku pamięci. Intensywny kurs. Wszystko, co musisz wiedzieć, by naprawić swój łeb. Musisz znaleźć wiadomość.
Bracia Anderson i Wake

Alan rozmawiający z Odinem

Tej samej nocy, podczas gdy rozpętała się burza, muzycy rozpoczynają sianie zamieszania w klinice, aby umożliwić pisarzowi ucieczkę. Na wierzch wysuwa się fakt, że Barry również był uwięziony przez Hartmana w jednym z pokoi. Dwie strony maszynopisu Wake zabiera z biurka właściciela kliniki. W tym samym czasie Duch Mroku zabija Hartmana i wielu pacjentów kliniki. Alan przekazuje Barry'emu tego, co dotychczas dowiedział się o sytuacji Alice i po walce z Opętanymi uciekają z kliniki Hartmana.

Barry i Alan w samochodzie

Alan i Barry rozmawiają w samochodzie

Barry już w samochodzie ma nadzieję, że w końcu razem z Alanem wyjadą z tego miasta. Alan decyduje jednak pojechać na farmę Andersonów, gdzie ma znajdować się ukryta dla niego wiadomość. Jednak Mrok stale próbował mu przeszkodzić. Spowodował wypadek, po którym samochód wypadł z drogi i spadł z urwiska. Alan nie mógł zejść do Barry'ego z powodu pionowej ściany ze skał. Musiał dostać się na farmę okrężną drogą, a jego przyjaciel mimo wątpliwości pisarza zdecydował się dostać się na nią wcześniej i wszystko przygotować.

Alan rozmawia ze Snyderem

Alan rozmawia z Walterem

W trakcie drogi na farmę, w jednym z domów Alan spotkał Waltera Snydera, który razem ze swoim przyjacielem, Dannym, chciał ukraść pędzony przez starych braci bimber. Danny został jednak opętany i zaatakował Waltera, który chwilę po rozmowie z Wake'm zginął.

Barry proponuje bimber

Barry proponuje bimber Alanowi

Po wielu perypetiach na farmie pisarz i jego agent dostają się do głównego domu braci. Alan włącza zasilanie i razem z Barry'm siada w salonie, gdzie zaczyna szukać tajnej wiadomości, która pomoże w walce z Mrokiem. W jednej z piosenek muzyków – The Poet and the Muse – znajdują ukryty przekaz. Dowiadują się, że muszą odnaleźć Panią Światła – Cynthię Weaver. Przyjaciele postanawiają spędzić noc na farmie, a do Cynthii udać się nad ranem. Barry odnajduje dwie butelki bimbru braci Anderson, po którym spożyciu Wake dostaje wizji i przypomina sobie, co robił podczas gdy Alice zaginęła. Stało się tak, ponieważ jednym ze składników trunku jest niefiltrowana woda z jeziora, na którego dnie przetrzymywana jest Alice.

Alan piszący według rozkazów Mroku

Alan pod wpływem Ducha pisze o zwycięstwie Mroku

Okazuje się, że kiedy Wake zauważył twarz Alice w jeziorze, rzeczywiście skoczył za nią, aby ją uratować. Nie mógł jej jednak odnaleźć nigdzie pod poziomem wody w jeziorze. Zawiedziony Alan przysiadł zapłakany na skraju wyspy, gdy nagle pojawiła się ta sama mroczna, starsza kobieta. Zdradziła mu, że Alice nie musiała utonąć i nakłaniała go do sprawdzenia, czy jest w domu. Zdesperowany Alan wykonuje jej polecenia, a na końcu dowiaduje się od niej, że jednak utonęła. Barbara mówi, że jednak jeszcze pisarz może ją uratować poprzez napisanie książki według jej pomysłu. Wake zaczął pisać książkę, a Barbara Jagger stale wpływała na niego, aby zakończenie zawierało notę o zwycięstwie Ducha Mroku. Wake'owi zachował na tyle własnej siły woli i świadomości, aby zamieścić również fragment o tym, że w końcu przybędzie Thomas Zane i zdoła go wyrwać z objęć Mroku. Rzeczywiście stało się tak, jak w książce – Zane przybył, wybudził Alana i dał mu czas na ucieczkę z wyspy, zabierając przy tym maszynopis. Później Wake uciekając rozbija samochód w lesie.

Zane ratuje Wake'a

Thomas Zane ratuje Alana

Nastaje ranek. Pisarz budzi się i zauważa agenta Nightingale, który ponownie celuje mu pistoletem prosto w twarz. Nazywa go Jamesem Joyce'm i aresztuje razem z Barry'm.

Odcinek 5: Pstrykacz Edytuj

Alan i Breaker w celi

Sarah Breaker pomaga Alanowi

Alan i Barry są zatrzymani na lokalnym posterunku policji. Agent Nightingale przychodzi do ich celi razem z szeryf Breaker. Kiedy Wake zasłabł, szeryf stara się mu pomóc i staje po jego stronie. W tym samym czasie w mieście zaczyna coraz śmielej poczynać sobie Duch Mroku. Funkcjonariusz FBI zostaje przez niego zaatakowany i wciągnięty przez tornado, a szeryf uwalnia duet przyjaciół.

Alan wychodzi z sali świateł

Alan wychodzi z Sali Świateł

Szeryf i Alan Wake przedzierają się przez miasto, aby dostać się do Cynthii Weaver. Następnie dołącza do nich Barry, aż w końcu cała trójka udaje się helikopterem do Damy z Lampą. Gdy docierają na miejsce, Cynthia przekazuje Alanowi, że Thomas Zane napisał tę opowieść kiedyś, a broń zdolna do pokonania Barbary Jagger – Pstrykacz – znajduje się w Sali Świateł. Kiedy Alan przybywa tam z grupą, znajduje pudełko Thomasa Zane'a, w którym oprócz Pstrykacza znajduje się napisana przez stróża Wake'a strona maszynopisu, opisująca całe życie pisarza, poczynając od momentu, w którym będąc siedmiolatkiem dostał od swojej mamy Pstrykacza, który według niej posiadał moc odpędzania demonów. Alan zabiera Pstrykacza nad Cauldron Lake, gdzie postanawia zakończyć to wszystko sam i wyciągnąć Alice z objęć mroku.

Odcinek 6: Odjazd Edytuj

Pan Zgrzyt i Alan Wake

Pierwsze spotkanie Alana i Pana Zgrzyta

Pisarz toczy walki w całym mieście, a Duch Mroku stara się przeszkodzić mu z całych sił. Nie chce już przekabacić go na swoją stronę, aby napisał korzystne dla ciemności zakończenie książki – Mrok ma teraz za cel zabić Alana i rzuca na niego wszystko, co ma. Kiedy Wake dociera w końcu nad jezioro, nurkuje w wodzie aby uratować Alice, jednak Mrok ponownie stara się mu pokrzyżować plany i zmusić go do rezygnacji za pomocą halucynacji i sztuczek. Alan używa jednak Pstrykacza, a w późniejszym czasie w kostiumie płetwonurka odwiedza go Thomas Zane, który zdradza mu, że Barbara Jagger ma serce, które musi wypełnić światłem. Przed wyruszeniem Alana do Barbary, Zane tworzy Pana Zgrzyta, klona autora bestsellerów, który powróci do świata, podczas gdy Alan pisze zakończenie książki.

Ostateczne starcie Alana i Barbary

Ostateczne starcie Alana i Barbary Jagger

Kiedy Alan wchodzi do domku na Wyspie Nurka, zauważa Barbarę Jagger. Podchodzi do starszej kobiety i dostrzega dziurę w miejscu, gdzie powinno znajdować się jej serce. Alan wkłada rękę w lukę i używa Pstrykacza. Pokonana przez moc światła kobieta wyparowuje, a Alan udaje się do gabinetu i tworzy korzystne dla sprawy Światła zakończenie swej książki Departure.

Alan pisze zakończenie Departure

Alan pisze zakończenie Departure

W ostatnim momencie pojawia się ujęcie, w którym Alan siedział sam w gabinecie, pisząc zakończenie książki. Odchodzi wtedy od maszyny do pisania i mówi sam do siebie, że Cauldron Lake to nie jezioro, tylko ocean. Alan kończy książkę, a następnie pojawia się głos Alice, mówiącej Alan, obudź się!.

Odcinek Specjalny 1: Sygnał Edytuj

Alanowi udaje się uratować Alice, ale przypłaca za to głęboką cenę. Trafia do swojego koszmaru, gdzie zaczyna pogrywać z nim Duch Mroku. Pisarz ponownie trafia do Oh Deer Diner, gdzie towarzyszy mu uczucie, że wszystkie odegrane właśnie sceny miały już miejsce w przeszłości. Jednak obraz w jego głowie jest zniekształcony, a ludzie są półprzezroczyści – zupełnie tak, gdyby byli duchami. Z nieznanego powodu Alan czuje, że coś czeka na niego w toalecie restauracji. Gdy udaje się tam, pojawia się obraz z Thomasem Zane'm. Jego pomocnik w walce z Mrokiem prosi go, aby nie zapadał się głębiej. Według niego, Alan zaczyna tracić swoją tożsamość, a aby uzyskać jego pomoc musi znaleźć lepszy punkt styczności. Dostaje od niego latarkę, broń oraz odtworzony w systemie GPS na telefonie komórkowym sygnał, który miał go do niego doprowadzić.

Alan od razu wyrusza w drogę, jednak kiedy chce wyjść z budynku, Mrok znów zaczyna się nim bawić. Restauracja opustoszała, pojawiły się telewizory z samym Alanem, który opowiedział co zaraz się wydarzy, dzień zamienił się w noc oraz pojawiło się wielu Opętanych.

Dzień ustąpił miejsca nocy. Restauracja opustoszała. Nagle drzwi wypadły z zawiasów. Wake nie miał wyjścia, musiał walczyć o życie.
—Alan odgrywający rolę narratora w telewizorze

Alan wychodzi z budynku, a Mrok znów zmienia scenerię z miasta na las. Pisarz podąża za sygnałem GPS, który miał go doprowadzić do sygnału Zane'a. Likwiduje kolejnych Opętanych, zbierając w międzyczasie budziki oraz napotykając tekturowe sylwetki swoich przyjaciół i żony. Trafia do wielu miejsc, takich jak samotny dom położony między drzewami, sklep spożywczy – w pewnym momencie odtwarza nawet scenę w przeszłości, w której jego żona robiła mu zdjęcia. Dodatkowo napotyka na otoczone mrokiem napisy pamięć, które po skierowaniu na nie światła zamieniają się we wspomnienia z Alice. W międzyczasie wymyśla jeszcze swojego przyjaciela, Barry'ego, który nie jest za bardzo pomocny. Rzuca od czasu do czasu komicznymi dla siebie tekstami, komentującymi sytuację Alana.

Wake po wielu przygodach trafia w końcu do swojego domu w Nowym Jorku. Przechodzi do salonu, gdzie pojawia się osobiście Thomas Zane. Przekazuje mu, że Duch Mroku nie ma nic wspólnego z jego problemami, które pojawiły się w jego głowie. Alan nie wierzy i ponownie zaczyna się zapadać. Ponownie demotywował go on sam z telewziora, który wypadł z mieszkania. Alan wiedział co chce zrobić, był zdecydowany i likwidował kolejno Opętanych i opętane przedmioty, aż dotarł w końcu do ponownie zmienionej scenerii, na pomost, w którym znalazł się sam na sam z telewizorem. Głos z telewziora wydaje wtedy przeraźliwy krzyk, Alan upada i trafia do kliniki na Cauldron Lake Lodge, gdzie spotyka Hartmana. Odcinek kończy się jego stwierdzeniem, że stąd nie ma ucieczki oraz zapowiedzią kontynuacji.

Alan Wake's American Nightmare Edytuj

New Alan

Alan w American Nightmare

Od wydarzeń w miasteczku Bright Falls mijają dwa lata. Alan przez ten czas znika w niewyjaśnionych okolicznościach, a wszelkie sprawy biznesowe załatwia jego agent oraz żona, która jest przekonana, że pisarz nie żyje.

Podczas nieobecności Alana, pogrążona w żałobie Alice zaprzyjaźniła się z Sereną Valdivią. Razem z nią wyprodukowała film Sunrise, który opowiadał o życiu u boku pisarza. Film zadebiutował na festiwalrTu filmowym.

W tym samym czasie Wake przebywa w Leżu Mroku. Odkrywa, że miasteczko Bright Falls było jednym z wielu miejsc, gdzie granica między rzeczywistością a Leżem Mroku jest bardzo cienka, a w takich miejscach fikcja bardzo łatwo przeradza się w prawdę. Jest na tyle silny, aby nie dać się porwać całkowicie i wysłać jakikolwiek sygnał, dzięki czemu dostaje się do rzeczywistości na jedną noc. Autor bestsellerów dowiaduje się, że Pan Zgrzyt zamierza przejąć całe jego życie.

Alan trafia do fikcyjnego miasteczka w Arizonie, Night Springs, gdzie poluje na Pana Zgrzyta. Używając starego epizodu, który napisał dla serialu Night Springs, rozpoczął swój następny manuskrypt, Return, w mieście, gdzie granica rzeczywistości się zaciera.

Następnie Wake budzi się nad małym jeziorem, podnosi latarkę i rewolwer, walczy z kilkoma Opętanymi i dostaje się do motelu, w którym znajduje schronienie. Od Emmy Sloan dowiaduje się, że Pan Zgrzyt już tutaj był. Alan zabiera się za zbieranie przedmiotów, dzięki którym będzie w stanie zniszczyć portal, z którego na powierzchnię dostają się Opętani. Po drodze Pan Zgrzyt pozostawia mu sadystyczne filmy, w których znęca się nad Michaelem Farabee i morduje go.

Wake w kinie samochodowym

Alan w kinie samochodowym

Pisarz zdobywa wszystkie potrzebne przedmioty, niszczy pole naftowe, dowiaduje się, że Mroczna Obecność dopadła Emmę i zdobywa klucz do następnego celu podróży – Obserwatorium Mount Redtooth. Spotyka tam miejscowego pracownika, Rachel Meadows, która ujawnia facetowi, że Pan Zgrzyt już tutaj był. Po pokonaniu kilku trudności technicznych, Alan odbiera zapis sygnału nadawanego z nieba – okazuje się, że w Night Springs możliwe jest napisanie rzeczywistości po raz kolejny i zniszczenie Pana Zgrzyta. Strona manuskryptu prowadzi do starego kina samochodowego.

Na miejscu Alan spotyka przyjaciółkę Alice, opętaną przez mrok Serenę Valdivię. Próbuje ona uwodzić pisarza, jednak ten pozostaje jej obojętny i postanawia, że musi przywrócić zasilanie, aby umysł Sereny wrócił do normy. Opowiada mu o przyjaźni z jego żoną i jej filmie. Kiedy Wake chce napisać rzeczywistość, zapis z kartki maszynopisu okazuje się niekompletny, a Pan Zgrzyt przywraca go z powrotem nad jezioro.

Kiedy wykonuje wszystkie te czynności kolejny raz, wszystkie trzy kobiety mają zbiorczą pamięć o tym, co działo się w pętli czasowej. Emma i doktor Rachel wykonują większość czynności, które będą przydatne do zakończenia pętli czasowej. Alan przybywa do obserwatorium i tym razem dowiaduje się, że w kinie samochodowym musi nagrać taśmę z filmem jego żony. Dociera do niego również informacja, że Pan Zgrzyt planuje, aby dzień już nigdy nie nastał, a świat spowiła wieczna ciemność.

Wake w ostatnim akcie

Wake w ostatnim akcie

Alan po raz ostatni dostaje się do kina samochodowego, wykonuje wszystkie zapisane na stronie maszynopisu czynności i ostatecznie niszczy Pana Zgrzyta potęgą światła Sunrise. Odcinek kończy się na scenie filmu, w której Alan i Alice stoją nad wodą, przytulają i całują się.

Na samym końcu okazuje się, że epizod jest odtwarzany na ekranie telewizora w motelowym pokoju Barry'ego Wheelera, który przebywał tam podczas trasy z Old Gods of Asgard. Agent budzi się z dziwnym wrażeniem, że słyszał głos Alana.

Sława Edytuj

Alan Wake jest sławnym pisarzem, przez co posiada wielu fanów, niektórych wprost fanatycznych. W miniserialu Bright Falls jest ukazana scena z wiadomościami w telewizji, w której Alan przepycha się przez tłumy dziennikarzy.

W samym miasteczku również ludzie rozpoznają go bez większego problemu. Pierwszy był Pat Maine, który poprosił go o wywiad już podczas przeprawy na promie. Wkrótce potem rozpoznaje go Rose Marigold, kelnerka w jadłodalni Oh Deer Diner. Natomiast szeryf Breaker mówi pisarzowi, że jej ojciec jest jego fanem, a ona sama przeczytała kilka książek o przygodach policjanta Alexa Casey'a.

Książki Edytuj

Errand Boy Edytuj

Pierwsza powieść nastoletniego wówczas pisarza, która została opublikowana w czasopiśmie Dark Visions. Wake zyskał dzięki niej odrobinę popularności i rozgłosu.

Alex Casey Edytuj

Alan's books

Książki Alana Wake'a

Książka o przygodach nowojorskiego policjanta, Alexa Caseya. Ukazało się sześć książek o jego perypetiach:

  • Alex Casey
  • What I Can't Forget
  • Return to Sender
  • The Things That I Want
  • The Fall of Casey
  • The Sudden Stop

Ostatnia książka z serii kończy się śmiercią głównego bohatera – Alan tłumaczy to chęcią stworzenia książki, w której będzie mógł wykorzystać nowe innowacje i pomysły.

Departure Edytuj

Departure – tak Alan Wake chciał nazwać swoją książkę, zanim przyjechał do Bright Falls. Nie trafiła na półki sklepowe z powodu niemocy twórczej pisarza, jednak strony maszynopisu, które znajduje podczas swojej przygody również należą do książki o tym samym tytule. Okazuje się ostatecznie, że Wake napisał Departure, jednak nie pamięta, w jaki sposób to zrobił. Książka opowiada o jego przygodach w miasteczku i mimo wpływu Ducha Mroku, kończy się szczęśliwie na uratowaniu Alice.

Return Edytuj

Return jest kontynuacją Departure. W książce Wake staje naprzeciwko swojego alter ego – Pana Zgrzyta i próbuje wydostać się z Mrocznego Miejsca, aby wieść wreszcie spokojne życie z Alice.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki